La data de 10 februarie 2021 a fost aprobat Programul de formare continuă pentru 2021, prin Hotărârea Consiliului științific nr. 1/2021.
Ulterior, la data de 4 martie 2021, Plenul Consiliului Superior al Magistraturii a aprobat Programul de formare continuă pentru 2021, prin Hotărârea nr. 28/2021.
Pentru vizualizarea calendarului activităților de formare continuă din anul 2021 vă rugăm să accesați următoarea secțiune: Calendar FC 2021 , iar pentru formularea opțiunilor de participare aferente vă rugăm să accesați următoarea secțiune: PFC 2021 (datele de autentificare și instrucțiunile de completare sunt comuncate instanțelor si parchetelor prin adresa INM nr. 863/08.03.2021)
În Programul de formare continuă din acest an se regăsesc 221 de activități de formare, dintre care 130 sunt deschise formulării de opțiuni din partea judecătorilor și procurorilor.
Criteriile şi procedura de selecție a magistraților la acțiunile de formare continuă sunt detaliate în capitolul 3 al Programului de formare continuă pentru anul 2021. Reamintim că, în conformitate cu dispozițiile art. 9 alin. (3) din Regulamentul privind modul de desfășurare a cursurilor de formare profesională continuă a judecătorilor şi procurorilor şi atestare a rezultatelor obținute, opțiunile judecătorilor și procurorilor se analizează şi se aprobă în colegiul de conducere al instanței, respectiv al parchetului.
Fiecare magistrat este invitat să opteze pentru cel mult 3 conferințe, seminare sau workshop-uri de formare continuă în domeniile considerate relevante, potrivit procedurii de înscriere transmise instanțelor și parchetelor. Între cele 3 opțiuni nu va exista o ordine de preferință, toate având aceeași pondere în procesul de alocare a locurilor la activitățile de formare continuă.
Listele definitive ale participanților la seminare vor fi comunicate instanțelor și parchetelor în cel mai scurt timp după efectuarea selecției, astfel că aceste date vor putea fi avute în vedere la programarea ședințelor de judecată, respectiv a activităților de urmărire penală, și a celorlalte activități în care sunt implicați magistrații înscriși.
Procesul de formulare a opțiunilor magistraților și inserarea acestora în aplicația web dedicată se va încheia la data de 1 aprilie 2021.
Pentru aspecte de ordin tehnic legate de modul de introducere a opțiunilor în aplicația web vă rugăm să ne contactați la adresa de e-mail asistenta@inm-lex.ro.