Programul de formare continua si calendarul seminariilor 2016

Prin Hotararea Plenului CSM nr. 104/2016 a fost aprobat Programul de formare continua a judecatorilor si procurorilor pentru anul 2016. Magistratii pot opta pentru participarea la activitatile de formare continua pana la data de 17 februarie 2016.

INM are placerea sa anunte faptul ca, in data de 28 ianuarie 2016, Plenul Consiliului Superior al Magistraturii a aprobat Programul de formare continua pentru 2016. Pe baza acestui program, Institutul National al Magistraturii a elaborat Calendarul actiunilor de formare continua pentru 2016.

Va facem cunoscut faptul ca in calendarul din acest an se regasesc 258 de activitati de formare deschise participarii judecatorilor si procurorilor,insumand 5.942 de locuri de formare. Au fost avute in vedere domenii variate, destinate formarii specializate a magistratilor si unificarii practicii judiciare: vor fi organizate activitati de formare in domeniul noilor coduri civil, penal, de procedura civila si procedura penala, in domeniul dreptului administrativ, al dreptul muncii, dreptul familiei. In calendar se regasesc activitati de formare in domeniul dreptului consumatorului, al achizitiilor publice, al societatilor comerciale, al insolventei, al dreptului bancar. Au fost incluse activitati de formare care pun in dezbatere aspecte de practica care vizeaza piata de capital, infractiunile economico-financiare, criminalitatea informatica, criminalistica. O atentie speciala am acordat-o, in acest an, insolventei persoanei fizice, respectiv noului Cod Fiscal si Noului Cod de Procedura Fiscala, fiecare curte de apel beneficiind de cate un seminar in fiecare din aceste doua domenii.

 

Ca si in anii anteriori, au fost incluse activitati de formare in domeniul dreptului Uniunii Europene, cooperarii judiciare internationale in materie civila si penala, drepturilor omului. Astfel, in afara de seminariile dedicate acestor domenii, aspecte de drept UE sau de drepturile omului vor fi incluse si in alte seminarii, acolo unde agenda permite astfel de trimiteri.

 

Un numar important de seminarii va fi organizat in domeniul dezvoltarilor abilitatilor non-juridice ale magistratilor. S-a avut in vedere organizarea de seminarii in domeniul englezei si al francezei juridice, al comunicarii, al combaterii discriminarii, eticii si deontologiei, medierii.

 

O parte din activitatile de formare au fost incluse in program sub rezerva aprobarii finantarii acestora de catre partenerul strain. Este vorba despre seminariile incluse in proiectul “Asistenta pentru consolidarea capacitatii institutionale in domeniul formarii judecatorilor si procurorilor pentru aplicarea noilor legi”, cofinantat printr-un grant din partea Elvetiei, respectiv, cele preconizate a se desfasura in cadrul proiectului “Consolidarea capacitatii sistemului judiciar din Romania de a face fata noilor provocari legislative si institutionale”, finantat prin Mecanismul Financiar Norvegian. Ambele proiecte parcurg o procedura de prelungire a finantarii, care se va finaliza in perioada urmatoare. Toate activitatile de formare care se afla in aceasta situatie au fost incluse in calendar cu o mentiune in acest sens.

 

Am dori, de asemenea, sa va informam cu privire la faptul ca INM va lansa, in cursul lunii martie, o serie de 29 de cursuri e-learningdezvoltate in materia noilor coduri si a drepturilor omului, deschise participarii judecatorilor si procurorilor.

 

Judecatorii si procurorii sunt invitati sa formuleze optiuni pentru cel mult 3 seminarii sau alte activitati de formare continua in domeniile care prezinta interes din perspectiva specializarii si atributiilor de serviciu sau in acele domenii in care simt nevoia dobandirii unor cunostinte suplimentare. Intre cele 3 optiuni nu va exista o ordine de preferinta, toate avand aceeasi pondere in procesul de alocare a locurilor la activitatile de formare continua. In conformitate cu dispozitiile art. 9, alin. (3) din Regulamentul privind modul de desfasurare a cursurilor de formare profesionala continua a judecatorilor si procurorilor si atestare a rezultatelor obtinute, optiunile judecatorilor se analizeaza si se aproba in colegiul de conducere al instantei.

 

Pentru a simplifica procedura inscrierii magistratilor la actiunile de formare continua, optiunile vor fi introduse, ca si in anii anteriori, in baza de date pusa la dispozitie si care se gaseste in portalul EMAP al Consiliului Superior al Magistraturii (http://emap.csm1909.ro). Introducerea optiunilor se va realiza centralizat, cu sprijinul fiecarei instante/parchet.

 

Informatiile astfel introduse vor fi folosite de INM pentru intocmirea listelor de participanti pentru seminariile de formare continua din cursul anului 2016. Criteriile si procedura de selectie a magistratilor la actiunile de formare continua sunt detaliate in Anexa 1.

 

Atragem atentia asupra importantei actualizarii informatiilor referitoare la specializarea judecatorilor, intrucat o serie de seminarii si conferinte sunt deschise celor care detin o anumita specializare. In procesul de selectie, celor care detin specializarea respectiva li se va acorda un punctaj suplimentar, fapt ce le va asigura un loc superior in clasamentul final. Selectia se va realiza pe baza informatiilor existente in baza de date la momentul efectuarii acesteia.

 

De asemenea, am solicitat completarea bazei de date cu adresele de e-mail valide ale judecatorilor, deoarece, incepand din acest an, o serie de informatii cu caracter de noutate privind activitatea INM, informatii cu privire la diferite oportunitati de formare deschise magistratilor, vor fi transmise in mod direct acestora, prin e-mail.

 

Listele definitive ale participantilor la seminarii vor fi afisate pe pagina web a INM in cel mai scurt timp dupa efectuarea selectiei, astfel ca aceste date vor putea fi avute in vedere la programarea sedintelor de judecata si a celorlalte activitati in care sunt implicati magistratii respectivi.

 

Procesul de introducere in baza de date a optiunilor magistratilor se va incheia cel tarziu la data de 17 februarie 2016.

Acest site este cofinanțat din Fondul Social European, prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020. Pentru informații detaliate despre celelalte programe cofinanțate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitați https://mfe.gov.ro. Programul Operațional Capacitate Administrativă http://www.poca.ro. Conținutul acestui site web nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene. Întreaga responsabilitate asupra corectitudinii și coerenței informațiilor prezentate revine inițiatorilor site-ului web.

Institutul National al Magistraturii

Introduceți adresa de email și selectați categoria de anunturi .

Sari la conținut