Programul de formare continua si calendarul seminariilor 2017

INM are placerea sa anunte faptul ca, in data de 2 februarie 2017, Plenul Consiliului Superior al Magistraturii a aprobat Programul de formare continua pentru 2017 (Hotararea nr. 86 din data de 2 februarie 2017 a Plenului CSM). Pe baza acestui program, Institutul National al Magistraturii a elaborat Calendarul actiunilor de formare continua pentru 2017.

Va facem cunoscut faptul ca in programul de formare din acest an se regasesc 250 de activitati de formare deschise participarii judecatorilor si procurorilor, insumand 5.692 de locuri de formare.

 

Am avut in vedere domenii variate, destinate formarii specializate a magistratilor si unificarii practicii judiciare: vor fi organizate activitati de formare in domeniul codurilor civil, penal, de procedura civila si procedura penala, in domeniul dreptului administrativ, dreptului muncii, dreptului familiei, insolventei persoanei fizice, dreptului financiar-fiscal. In program se regasesc, de asemenea, activitati de formare in domeniul dreptului consumatorului, achizitiilor publice, societatilor comerciale, insolventei si dreptului bancar. Au fost incluse activitati de formare care pun in dezbatere aspecte de practica privind piata de capital, infractiunile economico-financiare, criminalitatea informatica, criminalistica.

 

Ca si in anii anteriori, am acordat o atentie speciala dreptului Uniunii Europene, cooperarii judiciare internationale in materie civila si penala si drepturilor omului. Astfel, in completarea seminariilor dedicate acestor domenii, aspecte privind dreptul UE si drepturile omului vor fi incluse si in alte seminarii, acolo unde agenda permite astfel de trimiteri.

 

Un numar important de seminarii va fi dedicat dezvoltarii de abilitati non-juridice pentru magistrati, in cadrul urmatoarelor domenii: engleza si franceza juridica, comunicare, dezvoltare personala, combaterea discriminarii, mediere. O atentie speciala a fost acordata, si in acest an, eticii si deontologiei judiciare, fiecare curte de apel beneficiind de cate un seminar in acest domeniu.

 

Am dori, de asemenea, sa va informam cu privire la faptul ca INM va lansa, in cursul lunii martie, o serie de 27 de cursuri e-learningdezvoltate in materia codurilor civile si penale, deschise participarii judecatorilor si procurorilor.

 

Judecatorii si procurorii sunt invitati sa formuleze optiuni pentru cel mult 3 seminarii sau alte activitati de formare continua in domeniile care prezinta interes din perspectiva specializarii si atributiilor de serviciu sau in acele domenii in care simt nevoia dobandirii unor cunostinte suplimentare. Intre cele 3 optiuni nu va exista o ordine de preferinta, toate avand aceeasi pondere in procesul de alocare a locurilor la activitatile de formare continua. In conformitate cu dispozitiile art. 9, alin. (3) din Regulamentul privind modul de desfasurare a cursurilor de formare profesionala continua a judecatorilor si procurorilor si atestare a rezultatelor obtinute, optiunile judecatorilor se analizeaza si se aproba in colegiul de conducere al instantei.

 

Precizam ca 48 din activitatile de formare care se vor desfasura in acest an au fost incluse si in programul de formare din anul 2016, sub rezerva aprobarii finantarii acestora de catre partenerul strain (seminariile incluse in proiectul “Asistenta pentru consolidarea capacitatii institutionale in domeniul formarii judecatorilor si procurorilor pentru aplicarea noilor legi”, respectiv cele incluse in proiectul „Intarirea capacitatii Ministerului Public de a obtine rezultate mai bune in lupta impotriva coruptiei mici”, ambele finantate in cadrul Mecanismului Financiar Elvetian).

 

Desfasurarea acestor activitati de formare nu a fost posibila in cursul anului 2016 deoarece actele privind finantarea acestora de catre partenerul elvetian au fost semnate abia la finalul anului.

 

Fiind cuprinse in programul de formare anterior, selectia pentru aceste 48 de seminarii a fost realizata deja, fiecare seminar avand o lista de participanti anuntata ca urmare a selectiei realizate in februarie 2016. Mai mult, cu ocazia reprogramarilor succesive ale seminariilor respective, magistratii au fost informati cu privire la faptul ca selectia initiala isi pastreaza valabilitatea si ca vor fi invitati sa participe la momentul in care activitatea se va desfasura, marea majoritate a magistratilor selectati neparticipand, din aceasta cauza, la activitati de formare in cursul anului 2016.

 

Avand in vedere cele de mai sus, cele 48 de activitati de formare nu vor mai fi deschise pentru optiuni, INM urmand sa invite magistratii deja selectati pentru aceste seminarii sa participe la activitatile respective, programate in cursul anului 2017. Se regasesc in aceasta situatie un numar de 1.342 judecatori si procurori (insumand 1.465 de participari).  Lista acestora (in ordine alfabetica, respectiv grupat pe seminarii) poate fi consultata, fiind atasata prezentului anunt.

 

Intrucat, insa, este posibil ca interesul unui magistrat selectat pentru unul din aceste seminarii sa nu mai fie actual (de ex. ca urmare a schimbarii specializarii, promovarii, transferului etc.), magistratii care se regasesc in listele celor 48 de seminarii si care nu doresc sa mai participe la activitatea pentru care au fost selectatiau posibilitatea sa notifice responsabilul de activitate INM cu privire la acest aspectpana la finalizarea perioadei de exprimare a optiunilor pentru activitatile de formare ale anului 2017 (21 februarie 2017).

 

Magistratii care nu anunta o eventuala renuntare vor fi invitati sa participe la seminarul sau conferinta pentru care au fost deja selectati in 2016.

 

Acesti magistrati isi pastreaza dreptul de a formula 3 optiuni, pentru 3 activitati de formare din anul 2017, insa preselectarea lor la unul din cele 48 de seminarii va fi reflectata in mod corespunzator  in punctajele obtinute si in pozitia pe care acestia o vor ocupa in listele de participanti de la activitatile pentru care opteaza.

 

Dimpotriva, in cazul in care magistratul selectat la unul din cele 48 de seminarii renunta sa participe la activitatea respectiva si comunica reprezentantului de activitate din cadrul INM acest lucru, aceasta selectie nu va mai intra in calculul punctajelor aferente celor 3 optiuni exprimate in 2017.

 

Pentru a simplifica procedura inscrierii magistratilor la actiunile de formare continua, optiunile vor fi introduse, ca si in anii anteriori, in baza de date pusa la dispozitie si care se gaseste in portalul EMAP al Consiliului Superior al Magistraturii (http://emap.csm1909.ro). Introducerea optiunilor se va realiza centralizat, cu sprijinul curtilor de apel si a parchetelor pe pe langa curtile de apel.

 

Informatiile astfel introduse vor fi folosite de INM pentru intocmirea listelor de participanti pentru seminariile de formare continua din cursul anului 2017. Criteriile si procedura de selectie a magistratilor la actiunile de formare continua sunt detaliate in Anexa 1, atasata, de asemenea, prezentului anunt.

 

Atragem atentia asupra importantei actualizarii informatiilor referitoare la specializarea judecatorilor, intrucat o serie de seminarii si conferinte sunt deschise celor care detin o anumita specializare. In procesul de selectie, celor care detin specializarea respectiva li se va acorda un punctaj suplimentar, fapt ce le va asigura un loc superior in clasamentul final. Selectia se va realiza pe baza informatiilor existente in baza de date la momentul efectuarii acesteia.

 

De asemenea, am solicitat completarea bazei de date cu adresele de e-mail valide ale judecatorilor, deoarece, incepand din acest an, o serie de informatii cu caracter de noutate privind activitatea INM, informatii cu privire la diferite oportunitati de formare deschise magistratilor, vor fi transmise in mod direct acestora, prin e-mail.

 

Listele definitive ale participantilor la seminarii vor fi afisate pe pagina web a INM in cel mai scurt timp dupa efectuarea selectiei, astfel ca aceste date vor putea fi avute in vedere la programarea sedintelor de judecata si a celorlalte activitati in care sunt implicati magistratii respectivi.

 

Procesul de introducere in baza de date a optiunilor magistratilor se va incheia cel tarziu la data de 21 februarie 2017.

Acest site este cofinanțat din Fondul Social European, prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020. Pentru informații detaliate despre celelalte programe cofinanțate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitați https://mfe.gov.ro. Programul Operațional Capacitate Administrativă http://www.poca.ro. Conținutul acestui site web nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene. Întreaga responsabilitate asupra corectitudinii și coerenței informațiilor prezentate revine inițiatorilor site-ului web.

Institutul National al Magistraturii

Introduceți adresa de email și selectați categoria de anunturi .

Sari la conținut